Як пройти співбесіду?

Співбесіда – це свого роду самопрезентація, проведення якої має свої правила. Знання їх – запорука успішного та швидкого пошуку роботи. Пам’ятайте, що той, хто володіє інформацією, володіє всім.

позитивний настрій на співбесіді

Позитивний настрій допоможе пройти співбесіду

Як підготуватися до співбесіди?

Підготовку до співбесіди слід розпочати напередодні, для цього:

  • Зберіть всі можливі відомості про потенційного роботодавця. Зайдіть на офіційний сайт компанії, подивіться ділові довідники, пресу. Можливо, в інтернеті ви знайдете відгуки співробітників про роботу в цій фірмі. Обов’язково ознайомтеся з ними.
  • Вивчіть коло майбутніх обов’язків. Ще раз прочитайте оголошення про вакансію і проаналізуйте вашу відповідність очікуванням роботодавця.
  • Підготуйте всі необхідні документи. Обов’язково візьміть блокнот і ручку для записів, роздрукуйте резюме.
  • Намітьте час і маршрут майбутньої поїздки. Вийдіть раніше з урахуванням можливих заторів і пошуків нового місця. Краще почекати деякий час у адміністратора, ніж запізнитися на 5 хв.

Зовнішній вигляд

В офісах зазвичай прийнятий діловий дрес-код – постарайтеся йому відповідати. Якщо ваша майбутня робота цього не передбачає, достатньо буде одягнутися чисто і охайно. Не забудьте про зачіску і манікюр – краще, якщо вони будуть скромними, але зі смаком.

Тримайтеся впевнено, зайва нервозність насторожить роботодавця. Пам’ятайте, що компанія також має потребу в доброму працівнику, як ви в гарній роботі. Привітна усмішка, тверда хода – і ви з невпевненого здобувача перетворитеся на досвідченого претендента.

діловий одяг

Діловий одяг – оптимальний вибір для співбесіди

Як налаштувати себе на співбесіду

Хороший психологічний настрій допоможе не тільки позитивно пройти співбесіду, але і уникнути негативу в разі невдачі. Адже крім роботи ви купуєте і досвід проведення співбесід.

Постарайтеся підготуватися до можливих питаннь, приготувавши на них відповіді. Іноді рекрутерами застосовується так звана «стресова співбесіда», коли навмисно створюється стресова ситуація на інтерв’ю. Не забувайте про це і зберігайте спокій.

позитивний настрій

Позитивний настрій допоможе в будь-якій життєвій ситуації

Традиційні помилки при проходженні інтерв’ю

– Розмова по мобільному телефону. Буде краще, якщо ви вимкните телефон перед співбесідою, інакше раптовий дзвінок або розмова завадить вам зосередитися.

– Байдужість або незацікавлене ставлення. Навряд чи рекрутер рекомендує вас з кращого боку, якщо відчує, що ви не дуже зацікавлені в роботі. Постарайтеся пояснити йому, чому ви обрали саме цю фірму.

– Питання про зарплату. Не варто відразу ж запитувати про розмір зарплати та соціальний пакет. Дізнайтеся спочатку побільше про профілі своїх обов’язків та особливості роботи. Питання про грошову винагороду доречніше поставити в кінці співбесіди.

– Багатослівність. Для того, щоб правильно себе подати, постарайтеся відповідати коротко і по справі, обмежуючись лише колом службових обов’язків.

– Дотримання ділової етики. Дотримуйтеся коректного, ввічливого поводження без зайвої фамільярності і особистої відвертості.

– Критика попереднього місця роботи. Навіть якщо ви звільнилися з попередньої роботи з вини роботодавця, постарайтеся не загострювати на цьому увагу. Критикувати колишніх начальників на співбесіді неприємно.

– Брехня. Дуже часто роботодавці перевіряють ваше резюме і звертаються за місцем попередньої роботи для отримання інформації. Постарайтеся найбільш коректно висвітлити всі питання, пов’язані з вашим минулим досвідом.

поведінка на співбеседі

Епатаж не для співбесіди

Каверзні питання

– Який ваш головний недолік?
Відповідь на це питання має залежати від майбутньої професії та обов’язків. Наприклад, якщо ваша нова робота передбачає творчий підхід, недоліком може бути нелюбов до рутини. Якщо вакансія на не пов’язана зі спілкуванням, можна вказати некомунікабельність.

– Якби ви виграли джекпот, продовжили б ви у нас працювати?
Правильна відповідь: «Я б обов’язково продовжив роботу, так як для мене важливий особистий розвиток. Можливо, я вклав би гроші в додаткову освіту».

– Чому ви звільнилися з попереднього місця роботи?
Не кажіть про недостатню зарплату і конфлікти, оптимальним варіантом буде послатися на неможливість професійного зростання.
Бажаємо вам вдалої співбесіди.

Залишити відповідь

Ім’я *
Email *