«Правила існують , щоб їх порушувати ». Як часто люди дотримуються цієї простої приказки ? Для чого потрібні правила поведінки на дорозі?
Трохи статистики . У середньому на російських дорогах щорічно гинуть більше 15 тис. чоловік і більше 150 тис. отримують травми і каліцтва . Для порівняння: в Афганістані з 1979 по 1989 (тобто за 10 років) безповоротні втрати радянських військ за офіційними даними склали близько 15 тис. солдатів. Виходить , що за рік людей на дорогах гине більше , ніж за набагато більший період згинуло в « гарячій точці ». Вражає?
Подібні порівняння періодично з’являються в ЗМІ , Інтернеті , соціальних мережах , але кількість ДТП зі смертельним результатом все ще на досить високому рівні. У чому ж тут справа ? Де криється причина такої невтішної статистики ? Трохи пошукавши інформацію про суть питання на різних форумах для автомобілістів , можна виділити ряд причин : якість дорожнього покриття , алкогольне або наркотичне сп’яніння , перевищення швидкості , ризиковані маневри , непристебнутий ремінь безпеки .
Можна нескінченно лаяти «погані» дороги , але факт залишається фактом – більшість аварій відбувається саме з вини людини. Особливо часто ДТП відбуваються в стані алкогольного сп’яніння , в результаті ризикованого маневру або перевищення швидкості. Людський фактор має великий вплив на безпеку дорожнього руху.
Як же боротися з високою аварійністю ? З вживанням спиртного за кермом , без сумніву , потрібно боротися без будь-яких компромісів. Позбавлення прав на довгий термін , великі грошові штрафи – ось ті заходи , які повинні застосовуватися до тих , хто любить « випити з вітерцем », тому п’яний чоловік за кермом є потенційним убивцею. Для таких водіїв повинно бути просте правило: випив – за кермо ні-ні!
З водіями , що порушують швидкісний режим теж все ясно. Заходи також повинні бути жорсткими , адже дорожні знаки з обмеженням швидкості не просто так стоять . Установка знаків- обмежувачів залежить далеко не від волі працівників ДАІ , але в більшості випадків це саме сувора рекомендація дорожніх служб , пов’язана з якістю дорожнього покриття , наявності неподалік пішохідних переходів , дорожніх розв’язок , перехресть , крутих поворотів і інших небезпечних факторів.
Але що ж зробити у випадках , коли і швидкість не перевищена , і водій тверезий , а аварія є? В автошколах майбутніх активних і постійних учасників дорожнього руху натаскувати відчувати габарити автомобіля , але дуже рідко говорять про те , що потрібно відчувати себе частиною величезної системи під назвою « дорога». Саме розуміння цієї простої речі не вистачає багатьом водіям.
Дійсно , якби існувала спеціалізована програма підготовки (і перепідготовки ) водіїв з ухилом на суспільний чинник дорожнього руху , то це б могло призвести до істотного зниження аварійних ситуацій. Людина за кермом зобов’язана розуміти , що від дій на дорозі може залежати не тільки його власне життя і здоров’я, а й ті ж життя і здоров’я інших учасників « дорожньої системи ».
Так для чого ж потрібні правила на дорозі? Уж явно не для того , щоб їх порушувати. А потрібні вони насамперед для безпеки людей на дорозі – як водіїв, так і пішоходів.
Можна нескінченно журитися з приводу якості доріг (невелика тавтологія ) і штрафних заходів з боку ДАІ , але, врешті -решт , кожного вдома чекають рідні люди і нікому з них не буде приємно дізнатися про нещасний випадок з близькою людиною . Удачи на дорозі!