Усім батькам неодмінно хочеться , щоб їх дитина була найрозумнішою, талановитою і обов’язково знайшла своє місце в житті. Для досягнення таких цілей мами і тата майбутнього генія нерідко прикладають чимало зусиль , водячи в ранньому віці на різні заняття та гуртки. Але чи варта гра свічок і як саме потрібно розвивати ті чи інші здібності у малюка.
Спробуйте всього по трохи …
Безумовно , геніальність – це вроджена якість . Згадайте біографію Моцарта , який в три роки писав музику рівня дорослих композиторів.
Саме у віці 2-5 років у дитини найцікавіший період , період пізнання світу – вона хоче все дізнатися , спробувати , задає безліч питань. Зараз їй цікаво малювати пальчиковими фарбами , а через пару годин – барабанити в кухні банки, які стоять на підлозі. Тільки вчора вона радісно ганяв на самокаті по двору , а вже сьогодні не може без музики і танців. Як розібратися , до чого в неї є здібності , а що – тимчасове захоплення ?
Дайте спробувати малюкові в цьому ніжному віці всього по трохи. Надайте йому умови для пошуку своїх власних інтересів : нехай малює , танцює , робить аплікації , слухає хорошу музику. Робіть це з ним разом і займайтеся нескладними видами спорту. Спробуйте простежити під час різних занять , що найбільш захоплює вашу дитину.
Наприклад , якщо він годинами може сидіти і збирати конструктор , в той час як ролики припадають пилом у коморі , слід підтримати починання малюка і пошукати додаткові можливості для його самореалізації. Придбайте йому паперовий конструктор або набір для створення та розпису моделей , подивіться , як він буде грати з новими запропонованими іграшками.
Якщо малюк із задоволенням слухає музику і намагається відтворити почуте , не виключено , що у нього є здатність не тільки до музики , а й до вивчення іноземних мов. За статистикою , діти з ідеальним або хоча б хорошим музичним слухом здатні до кращого запам’ятовування іноземних слів та інтонацій , ніж ті , хто подібними даними не володіє.
Ваша дитина дивно вміє поєднувати і відчувати кольор під час малювання ? Не втрачайте можливості залучити своє чадо в історію мистецтв , відвідавши разом різні музеї , ознайомитися з відповідною літературою та альбомами . Якщо дитина і справді захопиться розповідями про образотворче мистецтво , є сенс подумати про надходження в художню школу.
Думайте про дитину , а не про моду
Ваш малюк – унікальний і володіє певними здібностями. Але на жаль , багато батьків в першу чергу замислюються не про те , що дійсно може бути корисно і потрібно їх дитині. Вони вибирають малюкові заняття за принципом « у подруги син ходить в дитячий сад з поглибленим вивченням китайської мови і йоги , нам теж потрібно! ».
Якщо ви поки не розкрили таланти дитини , поспілкуйтеся з ним , а не дотримуйтесь порад . В крайньому випадку , проведіть спільний сеанс з дитячим психологом. Вибирайте ті заняття або підготовчі курси , які будуть цікаві саме вашому малюкові.
Звичайно , якщо є можливість , варто дати спробувати малюкові все і визначитися по результату . Але насильно змушувати дитину займатися тим , що ” модно ” або ” стане в нагоді в майбутньому ” не можна ні в якому разі! Крім того, що ви відразу віддасте дитину в не зрозумілий і не близький йому соціум , так і в майбутньому зможете почути від дитини, що підросла ” що хочу , те й роблю , ви мене з дитинства змушували танцювати під свою дудку ” , а це ніяк не сприяє теплим стосункам між батьками і дітьми.
Геть заборони
Під час пізнання світу постарайтеся тримати себе в руках і не осмикуйте малюка через дрібниці. Ми не говоримо про ситуації, які можуть бути небезпечні для самої дитини і оточуючих , але в ті моменти , коли син чи донька проявляють інтерес до всього що відбувається , постарайтеся шукати компроміси , а не забороняти і не накладати необ’єктивне табу.
Навіть якщо вас шалено дратує , що ваш малюк з ранку до ночі грає на синтезаторі , на ваш погляд , неіснуючу і моторошну музику , спробуйте обговорити з дитиною , чому він шумить. Можливо , він хоче привернути вашу увагу , а може бути йому сподобався якийсь конкретний випадковий звук і він тепер усіма силами намагається знайти його і відтворити заново , обіграти , знайти нові приємні його слуху звуки.
Розмовляйте , а не засуджуйте і забороняйте ! І забудьте про покарання – так ви точно не розвинете здібності дитини.
Як підготувати дитину до занять
Якщо ви разом з дитиною вибрали те , що йому до смаку , і вже готові регулярно відвідувати спеціалізовані заняття , постарайтеся морально підготувати малюка. Поясніть йому , що на заняттях потрібно буде слухати вчителя , повторювати уроки вдома , у нього з’явиться відповідальність і своя маленька робота , яку йому потрібно буде виконувати , якщо він хоче стати художником або танцюристом.
Розкажіть , що спочатку може бути важко , але ви обіцяєте завжди бути поруч і підтримати у важку хвилину. Для додаткового стимулу прочитайте адаптовані біографії відомих у цій галузі людей , які завдяки не тільки своєму таланту , а й праці змогли завоювати своє місце в історії мистецтв або стали спортивними чемпіонами.
***
Дуже важливо не втратити момент у розвитку дитини. Водночас , у віці 2-5 років дуже важливо не перегнути палицю. Адже те , що ви робите зараз , буде грати важливу роль у вашому майбутньому взаєморозумінні з дитиною.