Правильним кроком в отриманні бажаної посади є складання резюме. Саме цей інструмент кадрового менеджменту є вашою персональної рекламою, тим квитком, який допоможе пройти перші перешкоди відбору.
Що таке резюме?
Для людини, яка бажає отримати роботу, резюме є документом, здатним представити її в найвигіднішому світлі. У класичній інтерпретації цей документ повинен містити такі пункти, як освіта, досвід роботи і особистий блок. В залежності від бажаної посади і вимог конкретної компанії, можливі різні варіанти оформлення: чітко регламентована форма, яка заповнюється на сайті або в компанії; загальноприйнята форма з логічними блоками і вільна форма.
Принципи складання резюме
При складанні самого вигідного резюме існує ряд принципів, які не слід ігнорувати.
1. Лаконічність. У складанні резюме існує правило одного листа, що полягає в описі всього головного на одній, максимум двох сторінках. Роботодавець навряд чи оцінить роман у трьох томах з повним описом вашого професійного становлення. Але і надмірну лаконічність теж не варто застосовувати. Всі необхідні пункти повинні бути заповнені і, бажано, не фразою «все інше на співбесіді».
2. Інформативність. Цей принцип визначає зазначення повного переліку необхідної для роботодавця інформації. Вона повинна бути оформлена належним чином і давати можливість створити ваш повноцінний образ. Але ряд претендентів іноді вказують зайву персональну інформацію, таку як адреса проживання/реєстрації або паспортні дані. Якщо це не жорсткі вимоги роботодавця, то не варто вказувати про себе все. Подумайте про безпеку особистих даних!
3. Конкретність. Претенденти в написанні резюме ігнорують цей принцип, розпилюючи резюме по багатьом посадовим позиціям. Найчастіше присутні такі вирази, як «фахівець», «менеджер». У роботодавця найчастіше немає часу замислюватися над тим, що конкретно ви шукайте, листок відправиться в сміття. Також, якщо ви фахівець в декількох сферах, не варто вказувати це в одному документі. Краще зробити розбивку на декілька резюме, в кожному з яких ви зведете фокус уваги на конкретний досвід в конкретній сфері. Звичайно, це потребує більшої уваги і зусиль від вас, але і результат порадує вас набагато більше.
4. Достовірність та актуальність. Багато хто йде по шляху «прикрашання» резюме, не розуміючи, що багато-які компетенції перевіряються досить просто і швидко. Не варто вказувати на те, чим ви не володієте. Намагайтеся бути максимально чесними.
Зміст резюме
Всю необхідну інформацію резюме можна умовно виділити в 5 основних блоків:
- Особисті дані.
- Бажана мета.
- Отримана освіта.
- Досвід роботи.
- Додаткові відомості.
Помилки при складанні резюме
При неправильному підході або нерозумінні позиції роботодавця, найчастіше виявляються наступні помилки:
– немає вказівки заробітної плати. По-перше, подумайте про неї заздалегідь і визначіться з тим мінімумом, за який ви готові працювати. Потім варто додати до цієї суми від 10-50% і помістити результат в резюме. На співбесіді роботодавці часто «торгуються», але, поступаючись, слід пам’ятати і про свою нижню планку. І вказуйте чисте число. Сума на зразок «29 999» підходить тільки для акцій у магазинах.
– жартівливий тон. Варто чітко для себе усвідомити, що, за рідкісним винятком, резюме – це документ ділової документації. При його складанні необхідно уникати гумористичних замальовок. Складання резюме в інформаційному і діловому ключі принесе більше користі, ніж розповідь анекдотів про колишнє місто роботи.
– низька грамотність. Саме різного роду помилки і друкарські помилки в діловій документації залишають негативне враження у роботодавця. Це не тільки виглядає як ваша неуважність і неграмотність, але і як повна неповага до професіоналізму і часу компанії. На багатьох сайтах є автоматична функція перевірки орфографії, якою краще скористатися.
Ваші «додаткові очки»
Правильне використання посилань на ваші соціальні мережі і наявність фотографії дадуть вам фору перед іншими кандидатами. Зараз багато компаній перевіряють соціальні мережі претендента на предмет багатьох компрометуючих факторів. Тому вставляйте посилання тільки при впевненості, що соцмережі характеризують вас з позитивної сторони.
Наявність фото в резюме абсолютно необов’язковий пункт, але в ряді випадків саме воно може допомогти знайти бажану роботу. Публікуючи своє фото, необхідно розуміти, що воно також повинно характеризувати вас позитивно. Фото в оголеному вигляді і з кухлем пива в руці навряд чи сподобається роботодавцеві.
Необхідно відзначити, що правильно написане резюме – не гарант того, що ви отримаєте бажану посаду. Але воно, безсумнівно, збільшить ваші шанси на бажане запрошення на співбесіду.