Багато вже сказано про те, як можна підробляти і заробляти в мережі. Сьогодні ми зупинимося докладніше на одному з варіантів і розповімо, хто такий копірайтер, як стати копірайтером і як заробляти на цьому гроші.
Якщо ви шукаєте заробіток в Мережі або хотіли б писати тексти, але не знаєте, з чого почати, тоді ця стаття для вас.
Цей вид поповнення вашого бюджету цілком реальний, але, як і будь-який вид творчості, написання статей вимагає завзятості, саморозвитку, вдосконалення і великої праці копірайтера.
У цій справі важливо усвідомити одне правило: «працюй на своє ім’я, щоб потім ім’я працювало на тебе».
На які теми варто писати статті?
Як відомо, писати статті, може будь-хто, але писати відмінно – далеко не кожен.
Як професійному юристу потрібно знання закону і вміння його тлумачити, так і копірайтеру потрібно знати правила орфографії, пунктуації, уміти зв’язно викладати свої думки, цікаво писати і, найголовніше, бути письменним та начитаним.
Одне з основних правил: щоб стати хорошим копірайтером, писати потрібно в тій сфері, з якою ви добре знайомі.
тобто, якщо ви взялися писати статтю на тему бізнесу чи будівництва, IT-технологій або психології, то ваш рівень знань в цій області повинен бути істотно вище нульової позначки.
Банальні істини нікому не потрібні, а зроблені непрофесіоналом помилки кинуться в очі і замовнику, і читачам.
Щоб розширити свій кругозір, непогано було б пошукати потрібну вузькопрофільну інформацію і ретельно ознайомитися з нею, вивчити всі нюанси. Щоб стати хорошим копірайтером, має сенс постійно удосконалюватися в тих напрямках, в яких пишете, бути в курсі новин по цим темам.
Повірте, досвідчений замовник завжди помітить, що ви «плаваєте» в матеріалі і попросить доопрацювати або навіть відмовить в оплаті.
Тому, вибираючи для себе стратегію, як стати успішним копірайтером і про що писати, будьте впевнені в тому, що ви знаєте матеріал досконально або як мінімум ретельно його вивчили.
Логічно припустити, що правильніше буде писати на теми, пов’язані з вашою освітою або досвідом роботи.
Психолога за освітою найкраще будуть вдаватися статті з популярної психології, медику буде простіше писати на теми лікування і профілактики хвороб. Адже в такому разі людина непогано знає предмет, знайомий з термінологією і йому простіше бути в курсі нововведень.
Грамотність і унікальність – запорука успіху!
Часом в інтернеті можна натрапити на відверті ляпи копірайтерів – смислові, так і стильові.
наприклад, «діти повинні зростати в радісних тонах» – як можна пройти повз такого шедевра?
Напевно, унікальність в таких текстах до 100%, але читабельності нуль.
Примітивні, малограмотні тексти рідко кого з замовників влаштовують – тільки якщо замовник платить за них набагато менше середніх розцінок. А вже сайт, «прикрашений» такими текстами відверто програє конкурентам.
Як стати хорошим копірайтером, якщо грамотність – не ваш «коник»? Тут можна дати просту пораду: більшечитайте!
На сайтах, які ви відвідуєте, звертайте увагу на те, як складені і написані тексти, на використовувану лексику, на те, як структурується і подається матеріал.
З перевіркою орфографії на перших порах допоможе Microsoft Word.
Ще одне важливе правило, без дотримання якого не стати затребуваним копірайтером – писати треба унікальні тексти! Цим копірайтер відрізняється від рерайтера, який просто своїми словами переписує початковий текст, даний замовником.
Унікальність означає, що в вашу статтю не вставляються скопійовані з інших ресурсів шматки тексту і що ви як автор привнесли в текст щось своє, чого немає в інших статтях на схожі теми. Унікальність статті перевіряється з допомогою спеціальних сервісів і програм.
Як і де спробувати стати копірайтером?
Замовники, як правило, збираються на біржах контенту. Бірж в мережі безліч, досить набрати в пошуковику «біржа статей» і система видасть вам безліч варіантів.
Якщо ви ще намагаєтеся зрозуміти, як стати хорошим копірайтером, не женіться відразу ж за складними чи високооплачуваними замовленнями. Провал на першому замовленні – не найкращий початок «копірайтерської» кар’єри.
Багато замовників готові працювати з новачками (за нижчими розцінками, природно!) – скористайтеся такою можливістю.
також конструктивно і по-діловому ставтеся до критики – замовник, як правило, має набагато більший досвід роботи з текстами, ніж ви, і якщо він відзначає якісь недоліки у вашому тексті, слід прислухатися до його думки і врахувати це на майбутнє.
У міру набуття досвіду ви зможете скласти власне портфоліо виконаних замовлень і спеціалізації. Портфоліо – це те, на що «клюне» наступний замовник, підбираючи собі копірайтера.
Якщо ви пишете якісно, унікально, цікаво і грамотно, замовник без вагань внесе вас в білий список своїх виконавців. У вас стане більше замовлень, хто запропонує вам постійну зайнятісь, і ось тоді можна вважати, що ви стали професійним і затребуваним копірайтером з ім’ям.
Це і є правило «працюй на своє ім’я», про яке ми згадували на початку статті.
Сподіваємося, тут ви знайдете для себе корисну інформацію на тему, як стати успішним копірайтером. Отже, ще раз коротко:
- Унікальний і якісний контент – успіх вашого копірайтерського імені!
- Цікаві і цепляючі заголовки (саме заголовок чіпляє людину і спонукає прочитати статтю до кінця).
- Якість і обов’язковість виконання роботи у терміни (імідж обов’язкового автора, довіра замовників).
- Творчий підхід, логічність і зв’язність думок, відсутність помилок і багатий словниковий запас.
Пробуйте, вчіться, удосконалюйтеся – навіть якщо ви не станете професійним копірайтером, уміння грамотно і логічно викладати свої думки і начитаність в самих різних сферах ще нікому не зашкодили.